Ze werkt in sales, maar zo voelt het niet helemaal. Haar functie als accountmanager bij STRADIS is zoveel meer dan alleen verkoop. “Ik sla simpelweg een brug. Een bedrijf heeft een probleem en ik heb de oplossing, dat gaat heel mooi samen”, zo vertelt Marijke Groen. Ze is van A tot Z betrokken bij het proces van haar klanten en de gedetacheerde IT Professionals. Wat dat precies inhoudt, lees je hier…
Stap voor stap begeleiding
Voor Marijke voelde het meteen goed bij STRADIS. Ze had nog geen ervaring als accountmanager, maar werd vanaf het begin begeleid in alle werkzaamheden die bij de functie horen. “Het salesproces bestaat eigenlijk uit heel veel treden op een ladder. Mijn trainingen gaan stap voor stap mee op die ladder. Het is heel doelgericht, ik kon alle trainingen meteen toepassen in de praktijk. Dan sla je het ook meteen goed op”, vertelt Marijke.
Accountmanager én fieldmanager
Die verschillende stappen maken haar werk als accountmanager heel veelzijdig. “Het proces begint met bellen naar een potentiële klant. Ik vind die telefoongesprekken heel leuk. Elke keer denk ik: ik accepteer geen nee, let’s go!”, vertelt ze enthousiast. “Daarna ga je om tafel met de klant voor een kennismakingsgesprek. Daar vertel ik over STRADIS en hoe wij bedrijven met hun verschillende problemen helpen”.
STRADIS detacheert IT Professionals , maar kan ook vanuit haar IT Servicedesk allerlei IT projecten op zich nemen en beschikt over uitstekende consultants voor tijdelijke projecten. Marijke focust zich voornamelijk op de inzet van IT Professionals. Marijke: “Als het detacheren van een IT Professional de juiste oplossing blijkt te zijn, kijk ik welke collega’s beschikbaar zijn en wie een geschikte match is”.
Vervolgens vindt er een intakegesprek tussen de opdrachtgever en de IT Professional plaats. “Als er ook tijdens dat gesprek een goede match is, ga je de samenwerking officieel aan en de IT Professional bij mijn klant starten. Op dat moment kom ik in de rol van fieldmanager. Ik ga dan één keer per maand bij hem of haar langs om te bespreken hoe het gaat, hoe hij of zij zich verder kan ontwikkelen en om te bespreken welke wensen de klant verder nog heeft”, vertelt ze. STRADIS leidt dus niet alleen op, er is ook een goede begeleiding/coaching tijdens de opdrachten.
Van A tot Z verantwoordelijk
De verantwoordelijkheden van A tot Z, van de eerste telefoongesprekken tot en met het fieldmanagement, maken deze baan voor Marijke zo uitdagend. “Dat is mede waarom ik voor STRADIS heb gekozen. Hier ben je verantwoordelijk voor het hele proces. Bij A leer je om iemand te overtuigen van de toegevoegde waarde van je diensten en bij Z ben je als fieldmanager bezig het beste in iemand naar boven te halen. Dat is echt heel gaaf! Ik voel me ook geen verkoper in die zin. Ik voel me een verbinder tussen organisaties en onze IT Professionals”.
Wil jij werken aan gave IT-projecten?
Kijk snel hier voor meer informatie en alle mogelijkheden over het IT Traineeship van STRADIS!